Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli - INRIA - Institut National de Recherche en Informatique et en Automatique Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Cyberpsychology and Behavior Année : 2009

Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli

Résumé

The aim is to study the effects of 2D vs. 3D visual inputs on balance control. Ten subjects were fully immersed in virtual environment, using 10 different 2D/3D motion flow conditions. Analysis of visual and postural responses shows significant differences of reactivity in 3D versus 2D.

Domaines

Neurosciences
Fichier principal
Vignette du fichier
Abstract_OMartin-JDGascuel_CTCR09.pdf (53.81 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00386336 , version 1 (28-04-2011)

Identifiants

Citer

Olivier A.J. Martin, Jean-Dominique Gascuel. Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli. Cyberpsychology and Behavior, 2009, 12 (5), pp.581-673. ⟨10.1089/cpb.2009.9991⟩. ⟨hal-00386336⟩
291 Consultations
221 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More