Computing Direct Shadows Cast by Convex Polyhedra - INRIA - Institut National de Recherche en Informatique et en Automatique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2009

Computing Direct Shadows Cast by Convex Polyhedra

Résumé

We present an exact method to compute the boundaries between umbra, penumbra and full-light regions cast on a plane by a set of disjoint convex polyhedra, some of which are light sources. This method builds on a recent characterization of topological visual event surfaces presented in a companion paper.
Fichier principal
Vignette du fichier
Shadows-abstract.pdf (1.07 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

inria-00431544 , version 1 (12-11-2009)

Identifiants

  • HAL Id : inria-00431544 , version 1

Citer

Julien Demouth, Xavier Goaoc. Computing Direct Shadows Cast by Convex Polyhedra. 25th European Workshop on Computational Geometry - EuroCG 2009, Mar 2009, Brussels, Belgium. ⟨inria-00431544⟩
245 Consultations
227 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More