Ground resonance monitoring for hinged-blades helicopters: statistical CUSUM approach - INRIA - Institut National de Recherche en Informatique et en Automatique Accéder directement au contenu
Rapport (Rapport De Recherche) Année : 2010

Ground resonance monitoring for hinged-blades helicopters: statistical CUSUM approach

Résumé

Works on the problem of helicopter ground resonance and the prediction of related instability zones relay generally on off-line modal analysis, neglecting thus the problem of model's uncertainties. In this paper, an on-line algorithm of detection, built on the CUSUM test, is proposed. A numerical application to simulation data is then reported. The mechanical model developed by[17] is used for simulation and is extended to the class of helicopters with damped structures.
Les travaux sur le phénomène de résonance au sol des hélicoptères et la prédiction des zones d'instabilité liée utilisent généralement l'analyse modale hors-ligne, négligeant ainsi le problème d'incertitudes sur le modèle. Dans ce rapport, un algorithme de détection en-ligne - utilisant les tests CUSUM- est proposé et des résultats de simulation numérique sont rapportés. Le modèle mécanique développé par [17] est utilisé pour la simulation mais en introduisant des amortissements structurels cette fois-ci.
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Dates et versions

inria-00527750 , version 1 (21-10-2010)

Identifiants

  • HAL Id : inria-00527750 , version 1

Citer

Ahmed Jhinaoui, Laurent Mevel, Joseph Morlier, Leonardo Sanches. Ground resonance monitoring for hinged-blades helicopters: statistical CUSUM approach. [Research Report] RR-7431, INRIA. 2010. ⟨inria-00527750⟩
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