Effective Multi-resolution Rendering and Texture Compression for Captured Volumetric Trees - INRIA - Institut National de Recherche en Informatique et en Automatique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2006

Effective Multi-resolution Rendering and Texture Compression for Captured Volumetric Trees

Résumé

Trees can be realistically rendered in synthetic environments by creating volumetric representations from photographs. However, volumetric tree representations created with previous methods are expensive to render due to the high number of primitives, and have very high texture memory requirements. We address both shortcomings by presenting an efficient multi-resolution rendering method and an effective texture compression solution. Our method uses an octree with appropriate textures at intermediate hierarchy levels and applies an effective pruning strategy. For texture compression, we adapt a vector quantization approach in a perceptually accurate color space, and modify the codebook generation of the Generalized Lloyd Algorithm to further improve texture quality. In combination with several hardware acceleration techniques, our approach achieves a reduction in texture memory requirements by one order of magnitude; in addition, it is now possible to render tens or even hundreds of captured trees at interactive rates.
Fichier principal
Vignette du fichier
LRDM06.pdf (4.55 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ancienttown3.jpg (323.51 Ko) Télécharger le fichier
LRDM06.avi (18.04 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ancienttown4.jpg (275.33 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
cafette2.jpg (325.45 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_compressed_lab_mod_insets.jpg (189.43 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_compressed_lab_orig_insets.jpg (184.78 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_compressed_rgb_insets.jpg (190.11 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_octree_l5.jpg (108.07 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_octree_l6.jpg (131.42 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_slice_128_front.jpg (142.81 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_slice_68_side.jpg (92.61 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_trigrid_l3.jpg (114.96 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_trigrid_l4.jpg (139.34 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
oak_uncompressed_insets.jpg (177.58 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
pine_slice_128_front.jpg (101.75 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
pine_slice_64_side.jpg (80.12 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates et versions

inria-00606776 , version 1 (19-07-2011)

Identifiants

Citer

Christian Linz, Alex Reche, George Drettakis, Marcus Magnor. Effective Multi-resolution Rendering and Texture Compression for Captured Volumetric Trees. Eurographics Workshop on Natural Phenomena, Sep 2006, Vienne, Austria. pp.83-90, ⟨10.2312/NPH/NPH06/083-090⟩. ⟨inria-00606776⟩

Collections

CSTB INRIA INRIA2
554 Consultations
417 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More