Skip to Main content Skip to Navigation
Master thesis

Motivation et langues vivantes : permettre à l'élève de s'engager dans son apprentissage

Résumé : Comment engager la motivation des élèves en langues vivantes étrangères ? Nous avons donc expérimenté la pédagogie actionnelle comme facteur de motivation et facilitant pour l'apprentissage.
Document type :
Master thesis
Complete list of metadata

https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-01614075
Contributor : Faculté d'Éducation - Service de Documentation Université Montpellier <>
Submitted on : Tuesday, October 10, 2017 - 2:16:17 PM
Last modification on : Monday, October 19, 2020 - 9:22:01 AM
Long-term archiving on: : Thursday, January 11, 2018 - 1:09:48 PM

File

Mem Montp, UM FDE 2017 DEJEAN ...
Files produced by the author(s)

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : dumas-01614075, version 1

Citation

Fanny Dejean, Mélissa Ferary. Motivation et langues vivantes : permettre à l'élève de s'engager dans son apprentissage. Education. 2017. ⟨dumas-01614075⟩

Share

Metrics

Record views

480

Files downloads

1421